Monday, October 11, 2010

Jangan Main Ikut Sedap Mulut Jek!=(



Aku pown tak faham dengan seorang hamba Allah nie... Maen ikut sedap mulut jek nak cakap. Tapi yang penting, si malaun nie bukanlah dari kalangan sahabat-sahabat aku malahan umurnya lebih tua daripada aku dan layak dipanggil 'bapak' dah.

Yang muda disayangi, yang tua dihormati. Malangnya tiada langsung bibit2 percakapan yang menyayangi orang muda dan kepada orang tua macam dia, macam mana kita nak hormat kalau dah mulut cam lahanat?

Tak rasa, takpe beb. Orang yang sakit nie bukan saja nak buat2 sakit. Ingat seronok ke sakit? Sakit kronik lak tue. Bley plak orang tua jahanam nie pertikaikan "Camne nak jadi cikgu nie kalau berdiri cket pown da tak bley?" Pastue siap dok tengok dengan pandangan cam setan lak tue. Sial tol!

Oi orang tua, gua nak bagitaw lu cket, bukan sesaje r owang nak duduk time perhimpunan. Owang sakit taw tak? Baru nak sembuh, ko dah pressure macam2. Taik r ko nie...

Apapown aku percaya, Allah tue Maha Adil. Cash Allah bayar skang nie... Tak kene kat dia, anak dia ada, Tak anak dia, cucu dia ada. Bila dah salah sorang kene, then lu baru akan realize balik every single word yang ko cakapkan kat 'dia' yang sakit tadi.



p/s: Dengar kata orang tua nie nak kena saman malu sebab maki owang ikut suke dia jek dan selalu salahkan asal-usul negeri dia yang menjadikan dia cakap kurang ajar. Tapi aku pown ramai jek kawan dengan orang negeri tue. Tak de lak pangai cam dia. Ntahla....

No comments:

Post a Comment