Thursday, October 7, 2010

Kurang Ajar Punya Si Kurang Ajar!


Usihhh.... Geram nk mampos neh. Awat aku geram? Adakah aku geram sebab tengok baby yang comel? Geram nak cubit pipi baby tu ke? Ceh... tak ah. Takda kena mengena langsung... Abes tu geram sal pe? Geram sebab jamban penuh time nak 'melepas' ke? Tak pown sebab jiran sebelah pasang lagu spesis dangdut kuat sangat? Lagi r tak logik... Dah tu, hapekemendekah yang menyebabkan aku geram sangat nie?

Nie nak kabo nie... Pagi tadi, aku, awek aku ngan kengkawan punya r bersemangat nak tolong potong nasik impit untuk jamuan raya kat institut aku neh. So masuk r kat sebuah jabatan nie... Mula tue semuanya sempoi... Layan jek wat keje. Bley guwau2, n menyakat Husna si budak ganjil (classmate aku...memang pelik budak nie tapi beliau banyak berjasa kepada agama, bangsa dan negara). Tengah syok dok wat perkara yang tidak langsung memberi sumbangan kepada ekonomi negara tadi, tiba-tiba pintu jabatan terbabit terbuka....

Kelihatan sosok lembaga hitam masuk ke dalam (hiperbola jek nie). Kami pown senyum kepada beliau dan beliau pown senyum r balik...Ye ah, takkan r kitowang senyum, dia nak bagi duit plak. Meztie r dia senyum balik kan? Tapi naluri aku seperti dapat mengjangkakan sesuatu yang terselindung di sebalik senyuman yang mungkin setaraf senyuman seekor kambing lagaknya. Tak ikhlas langsung.

Hape pedulik. Bia r senyum cam kambing pown... So, kitowang pown sambung r balik wat keje memotong nasik impit secara profesional tadi. Sambil potong tue, sambung r kaco si budak ganjil, n dok beguwau senda ah... Tiba2 lembaga hitam tadi suruh bukak TV. Ingatkan sebab dia nak tengok keputusan nombor ekor 4D Sport Toto ke, tapi dia cakap...

" Lebih baek tengok TV daripada dengar kowang merapu cakap benda yang bukan2 n guna bahasa yang tak elok!" (aku pown tak pasti pe yang dimaksudkan dengan 'bahasa yang tak elok' tue, sedangkan sepanjang perbualan kami, tak pulak kami mencarut ataupown menggunakan bahasa Hebrew). Pastu lembaga hitam tadi pown wat muka beruk tertelan pondok telepon.

Fuhhh... Pe lagi...Aku jadi geram dan bengkek jek. Terus aku amek pisau yang aku gunakan untuk potong nasik impit tadi dan....

Nah!!! Satu tikaman tepat ke bahagian tengah nasik impit aku tusukkan (ha...meztie kowang pk aku tikam dia kan? Hahaha... Ikut hati, memang r. Tapi seb baek dapat pk ngan waras lagi).

Bagi aku, sebagai seorang yang bergelar pensyarah (lembaga hitam tadi), agak kurang ajar r ayat seperti itu terlepas dari mulut beliau. Tapi nak kata kurang ajar pown tak bley jugak sebab dia da belajar sampai master da. Mungkin terlebey blajar kowt sampai dia jadi kurang ajar... Ntahla...

Apapown, Kurang Ajar Punya Si Kurang Ajar! Aku sumpah ko jadi spender kering! Buwekkss!

Chow!=( Geramnya! Grrrrrrrrr...

No comments:

Post a Comment