Thursday, October 14, 2010

Jumpa dan 'Hilang'


Apakah perasaan anda bila seseorang itu menemui semula barang yang kita hilang, pastue dia bagi balik dalam keadaan seperti sebelumnya? Nak2 pulak barangan tue barang yang berharga dan ibarat 'nyawa' kepada kita... Sudah tentu kita akan rasa bersyukur dan lega sangat2 sebab jumpa barang yang hilang tu kan. Silap2 kita bagi lagi 'award' kat sesiapa yang bagi balik barang kita tue.

Apapown, bukanlah sebab nak kan award aku menulis entry nie... Tapi berkenaan budi bahasa kita. Cukuplah sekadar kita ucapkan terima kaseh kepada orang yang menjumpai barangan kita tue. Tak perlulah nak sujud sampai cium kaki. Bukan tue budaya kita. Tambah2 pulak lepas Pendidikan Jasmani Pergerakan Asas. Kaki pown tengah berbau harum subur di hati... OK jugak kalau dia nak cium kaki pown.

Aku bukan pe, ase nak sepak jek muka sowang budak tue. Dah r barang dia kita bagi balik dengan sempurna... Muka kerek nak mampos. Sampai aku pown x reti beza yang kat hidung tue taik lalat atau taik hidung? Kompius... Terima kaseh pown tak ucap. Jenis mulut style haramjadah kowt na... P mampos r ang.

Mungkin nie sebahagian daripada perangai orang kita. Tak da budi bahasa. Atau mungkin jugak dia paria? Apapown, rasa happy sebab jumpa barang orang dan dapat pulangkan dengan sempurna, tetapi rasa hilang sabar dengan perangai tuan punya barang. Suwey tol...

No comments:

Post a Comment