Tuesday, March 9, 2010

Jangan taksub macam kena rasuk




Tengok tajuk..fuh,gempak! Bukan pe beb, aku juz nak gitaw kat anda2 sume pembace yang budiman nie supaye jgn r taksub sangat dengan sesuatu bende tuh. Kekadang bile kite cakap taksub sangat nie, melukekn hati orang lain. Takkan r owg nk gitaw "bro, gua touching r ngan lu punye ayat td...". Memang xdapek r beb.

Taksub nie bley datang dalam sume prkare. Aku bagi contoh r taksub dengan negeri sendiri. Ha..aku tak maksudkan sesape ye. If trase, memang tol r kowang antare golongan org yg taksub ngan negeri kowang yg kononnye 'superb' bangat tu. Kalau kua, kowg ngan bebudak negeri kowg je..bile bcakap (even dgn org bukan negeri kowg pown) kowg ckap gune bhse kowg jugak. Ingat sume owg bley faham ke beb? C'monla.. Open r cket. Nak lg cambez tu, nak kawen pown nak kne pilih yg satu negeri..humang aish.. Sampai camtu skali taksub dengan negeri..

Becakap pulak sal taksub politik. Ini lagi parah gua cakap lu.. Tak abes2 ngan ketaksuban mereka yg tak tahu hujg pgkal perjuangan. Kononnya demi membele bgse dan agama. Sume org salah. Yg btolnye aku punye pemimpin jek. Janji de bendera wrne tu, tak kire r ko letak calon kambing ke, lembu ke, aku pangkah je. Janji bendera yang same. Kowg sedar tak dengan ketaksuban korg tu merugikan bgse dan agama kite? Kaum laen gelak je tgk permainan politik Melayu kite nie. Takde langsung titik pertemuan untuk perpaduan. Yg herannye, dengan bgse laen yg ternyate 'chauvinis', bukan maen kowg bley kerjasame sdgkan sesame Melayu yg beragame Islam, sume tak kene. Wak lu!

Apepown, aku nak ingatkan kepade sume pmbace blog ini dan dah tentunye diri aku sendiri, janganla taksub sgt dengan sesuatu tu. Tak kire r apepown. Sebabnye ia merugikan sume pihak.. he,she,me and you,sume rugi. Wah,speaking lak dah.. So pembace, mohon maaf if trase sebab aku tulis bende yang aku ase btol n ikhlas dari hati yg 'kurang suci' sebab aku tak maksum..ngee..Chiow!

No comments:

Post a Comment