Tuesday, March 9, 2010

Syyy..Aku 'menyamar' nie..


Sila lihat gambar di atas. Bukan aku nak suh nilai gambar tu cantik ke tak tapi aku nak kowang selami hape yg aku nk tulis nie..ha.. Kowg tgk gmbar cartoon yg ala2 Transformers tu. Sebenarnye die robot yg menyamar jd kete (KERETA,kang kowg tak faham lak bhse aku yg high level nie..haha).

Pe yg aku nk cakap ialah skang nie ramai manusie da jadi Transformers. Kirenye depan kite laen, blakang kite da jadi laen. 'Menyamar' menurut Kamus Dewan Bahasa Repulik Congo Edisi ke-7 bermaksud satu keadaan dimane sesorg itu menjadi bukan dirinye yg sbenar bagi mencapai
matlamat tertentu atau dalam bahse saintifiknye 'hipokrit'.


Aku bukan nak cakap pe r kan, kekadang tu masyarakat kite sendiri yg mengiktiraf golongan2 'penyamar' ini berade pada tahap Dewa 19 (tahap tinggi r tu). Mane taknye, bile tgk orang tu cam alim je, terus cakap baek..bile muke owg tu cam penyangak matawang asing, terus kowg cop jahat. Hapera lu... Mak pesan "selalu buat baik,biarpun rupamu tak menarik". So pgg r sampai mati y.

Disebabkan penilaian 'cambez' tadi r golongan2 'penyamar' ini terus mendominasi carta teratas liga. Aku bukan nk cakap r kan, institusi yg aku sedang blajar skang nie pown same jek keadaannye. Golongan yg suke menyamar ni sgt banyak. De yg g masjid siang malam, tapi GAY! Na'uzubillah.. Majoriti g masjid ok perwatakannye, cume sedikit golongan firaun-firaun kecil (meminjan kate2 YB Zulkifli Noordin) inilah yg membuatkan name mereka yg ke msjid menjadi buruk.

Kdg2 tu aku pown takut nak jadi diri sendiri sbbnye cam tadi r. Owg laen tak bley nak trime. Tapi pk2 balek, bia r 'aku jadi aku' kan daripade jadi Transformers? Huhu.. Aku tak pandai nak jadi hipokrit nie..Kepade mereka2 yg mengatakan 'menyamar' itu adalah baek, make teruskanlah duhai sang Transformersku...Aku bukan robot GAY, Aku manusie normal yg suke kaum berlainan dari aku. Sendiri mau ingat r!

No comments:

Post a Comment