Monday, May 31, 2010

Kenapa Aku dan Kau Berbeza, tapi Tetap Sama?


Aku bukan jenis yang buat baek sebab ada sebab,
Kau wat baek sebab kau nak dipandang baek.

Aku wat jahat terang-terangan,
Kau wat jahat kat belakang-belakang, jaga imej konon.


Aku tak suka, terus aku 'sound' jek,
Kau tak suka, kau cakap suka, pastue kat belakang, bukan maen tak setuju.

Aku, kalau nak dating, slumber jek aku kuar dating,
Kau kalau nak dating, bukan maen lagi sembunyi...last2 kantoi jugak.

Aku tak pandai nak nasihat orang buat baek, sebab aku sedar diri,
Kau nasihat orang suruh wat baek, tapi kau taw yang kau sendiri pown tak baek.

Aku bercakap untuk dapatkan kebenaran atau bercakap sesuatu yang aku yakin betol,
Kau bercakap sebab nak nama, nak orang pandang kau bijak, n nak jawatan.

Walaupown kau dan aku berbeza, tapi kita tetap sama. Kau jugak buat pe yang aku buat. Tapi kau lebih hipokrit!

No comments:

Post a Comment