Monday, April 12, 2010

Benarkah Kata Pensyarah Kita?


Pernahkah anda membuat bising di dalam kuliah anda? Kalau tak bising pown tapi anda mempunyai masalah kentut kuat yang membuatkan suasana menjadi bising? Pernah? Ya... Sudah tentu pernah.

Mesti jugak pensyarah anda sound baek punya sebab anda bising dalam kuliah kan? Dia cakap pe eks? Menurut kajian yang dijalankan oleh Profesor Ahmad Sony, merupakan seorang pakar dalam bidang yang dia terer, kebanyakan pensyarah akan mengambil sistem karma di mana setiap perlakuan akan mendapat balasan. Buktinya mereka mengatakan " Ha, wat r bising... T, kowang kat skola, murid-murid kowang pulak bising lam kelas! ". Persoalan yang ingin aku timbulkan ialah, pernahkah korang terpikir sesuatu selepas kena sound dengan carak tersebut?

Jika diamati semula ayat yang digunakan oleh pensyarah tadi, maka aku dapat simpulkan bahawa pensyarah dan kita adalah berasal daripada satu alur keturunan yang sama, iaitu pensyarah tu pown dulu mesti, sure, dan pasti berasal daripada golongan yang bising jugak dalam kuliah. Buktinya?

Sebab kita kan pelajar-pelajar@ murid-murid dia. Dulu dia bising dalam kelas, sebab tu dia pown terima balasan yang sama, kita bising dalam kuliah jugak cam dowang wat kat pensyarah dowang dulu...

!:) Betol kan? Salam Cakcibor kepada pembaca blog inie... Enjoy beb!



p/s: Atas tue gambo pelajar ke, pensyarah ha?

1 comment:

  1. haha..gua rs gua tau cite nih..dan lu pn ambk cite ni dr gua =)

    ReplyDelete