Monday, April 26, 2010

Orang Baek, Hanya Untuk Orang Baek


Aku tak dapat tdola malam nie... Even suhu badan dah menjunam ke tahap -16 darjah, sebab aku demam... Aku tak dapat tido malam nie pown ada sebabnya. Hanya aku, Dia, dan dia ja taw sebabnya. Tadi aku terfikir satu ungkapan yang selalu disebut... Orang baek, hanya untuk orang yang baek.

Aku dah mula merasai kebenaran ungkapan tersebut... Takyahla aku nak cerita lebey2 ya, Taknak bukak pekung di dada. Tapi, secara jujurnya, aku yang jahat nie pown sebenarnya nak pasangan yang baek. Aku nak seseorang ubah aku punya perangai ke arah yang lebih baek. Dan yang paling penting aku nak zuriat aku jadi orang2 yang baek, tak macam aku.

Allah, aku mohon pada-Mu ya Allah, berikan aku pasangan yang baek ya Allah... Pasangan yang dapat kirimkan aku doa untuk terangi kuburku ketika di alam barzakh nanti. Aku juga mahukan zuriat2 yang baek ya Allah, zuriat yang satu hari dapat sembahyangkan jasadku semasa aku dah tak bernyawa lagi ya Allah... Hanya doa dari mereka sahajalah dapat menyelamatkan aku...

Dan... Aku nak dia ya Allah sebagai pasangan aku... Hanya Engkau Maha Mengetahui segala yang telah, sedang dan bakal berlaku ya Allah. Sebelum aku mati...

Aku takut... Aku takut... Aku takut...

No comments:

Post a Comment