Thursday, April 15, 2010

Kekantoian yang Mengantoikan


Aku antara mereka yang sangat meminati subjek Falsafah Pendidikan Kebangsaan (FPK). So aku bagi r cket definisi FPK nie sebab da minat sangat kan..? FPK ialah... Er... Pe yew? Emmm... Tadi aku ingat... Ish... Pe r? Mana lak buku neh. Tadi da je maksudnya. FPK ialah... Ha, FPK ialah Falsafah Pendidikan Kebangsaan. Ha, tue r FPK.

Nie, nak habaq p kat hampa suma pembaca blog akucemuih.blogspot nie, tadi aku kantoi bersama seorang rakan karab, Jeff. Punya r semangat aku nak blajar subjek FPK, tapi dia ajak aku balik, so terpaksa r ikut walaupun dengan hati yang tak rela (ayat cover...)

Aku pown punya r dengan keazaman yang tinggi, amek beg, kira nak ponteng r neh. Mengorak langkah sebagai che'gu yang berakhlak mulia demi mendidik anak bangsa pada masa hadapan, aku dan Jeff menuju ke cafe (nak bungkus teh ais poit...sedap tue!). Dahaga weh...

Belom pown sempat nak turun aras bawah, kami dapat melihat sosok tubuh yang amat kami kenali. Nah haish! Pensyarah FPK. Apa laie, terus aku p jumpa pensyarah tersebut, tolong bawakkan file. Nak coverline... Huhu. Malu nak kpampos gua cakap lu. Apantah lagi nak kena masuk lam clasz semula. Memang kaw2 r kena gelak ngan kengkawan kuliah.

Apapown, aku tak kisah suma tue sebab pengajaran FPK sangat2 la syiok sehingga menjilat bulu ketiak! Anda, bagaimana?

No comments:

Post a Comment