Friday, April 2, 2010

BIG (Bina Insan Ganas)


4 hari aku kena 'paksa' g BIG (Bina Insan Guru) kat tapak perkhemahan Institut aku.Adoyai... Bley kata stiap ari hujan. Tapi tak jugak dapat memadam api marak di hatiku ini. Wah! hehe. Apsal aku jadi camtu? Ha... Meh teming nak ngabonye..

1st sebab ada layanan double standard kat bebudak kuliah aku. Tu yang aku tak pueh hati tu. Adakah sebab kitowang punye kuliah nama Pengajian 'Sosial' membuatkan layanan yang diberikan adalah bersikap so sial? Ataupun takut aku nie wat masalah sosial kot... Haha. Ada r jugak ngan dia cket2...

Tu takpe g... Aku punya kekasih hati tu da r tak sihat. Kene lak mengecat tengah2 ari buta tiang selamat datang n time kaseh punya signboard. Bukan r aku nak pertikaikan sebab dia tu awek aku, tapi masalahnye dia kurang sihat. Consider r cket. Kalau stakat tak sihat sebab cirit buih, len cite. Seb bek r takde pe2 time dia pening malam tu. Mau tak abes satu kem akan bermandikan darah. Cewah!

Kelas PJ... Oi, ingat pensyarah kowang puji2 kowang, aku takut ka? Lu olang banyak lansi ha? Bukan r suma macam tu. Tapi mostly (budak2 laki r) mmg lansi pown tmasuk r si penghulu budak kelas PJ tu. Aiseymen... If gua takut, gua tak bangun pertikai r time refleksi tu. Lu salah owg r beb! Owg len pown wat keja jugak, tapi kene gak tuduh tak wat keja. Suwey punye pangai.

Apapun, aku tak dapat sangat r ase BIG nie bkesan sebab mungkin aku sendiri yang pangai cam hapentah. Tak makan saman punye olang kan... Tapi bagi aku faktor utama BIG nie tak bez sebab Kem Komanden slalu memberi kata2 'pujian' yang berbentuk maki hamun dan amat enak didengari oleh semua lapisan masyarakat. Bajet ganas r tu... So, aku cadangkan akronim BIG ditukar kepada Bina Insan Ganas. Baru sesuwey..

Aku punya target, nak jadi cam cikgu lam drama GTO ( Great Teacher Onizuka) Ha... Baru r bez.. Tak skema, murid2 pown sayang...

OK, hasta la ponto cikapot!

No comments:

Post a Comment